• Contact
B2B Lead Generation

Je bent wie je zegt dat je bent…toch?

4/28/2015

0 Comments

 
Ik werd getriggerd door een email die ik via-via ontving. Het ging om een aanbod tot het doen van lead generatie. Een bedrijf biedt aan om 1-op-1 online contact aan te gaan via een business netwerk met jouw doelgroep door te doen alsof zij jou zijn….

Is nou niet net de kern van de online business platformen als LinkedIn, Xing, et al om met mensen die je hebt leren kennen contact te houden, je netwerk met hen te delen en/of jouw bestaande netwerk via deze contacten uit te breiden. De marketing tools die bij deze netwerken inzetbaar zijn (zoals bijv. inmail, sponsored update en advertenties bij LinkedIn) zijn herkenbaar en dus eenvoudig aan te merken als reclame.

Het is natuurlijk al lang bekend dat niet iedereen online is wie hij/zij zegt dat hij is, maar deze was voor mij nieuw: Hier wordt, met medeweten van de profieleigenaar, contact gelegd met de prospect en de conversatie gestart. Wanneer de prospect klaar is voor het maken van een concrete afspraak wordt deze doorgespeeld naar de daadwerkelijke eigenaar van het profiel, zodat dan het ECHTE contact kan starten.

Zijn er werkelijk bedrijven die deze service zouden gebruiken? Of misschien moet ik kleiner denken; zijn er personen die hun netwerkprofiel zouden openstellen voor een derde partij om zich voor te doen als henzelf en daarna het contact met de prospect overnemen?

Ik ben benieuwd.
0 Comments



Leave a Reply.

    Author

    Consider it Done publiceert hier zo haar eigen gedachten over alles wat te maken heeft met het dagelijkse reilen en zeilen van een B2B marketing bureau. En over het zelf-studie project naar marketing 2016 en beyond.

    Archives

    October 2015
    June 2015
    April 2015

    Categories

    All

    RSS Feed

Consider it Done marketing services-profiel bekijken op Ariba Discovery

Address: Boerhaavelaan 2, 4708 AE Roosendaal | T. +31 (0) 165 542 552 | info@c-i-d.nl