Eens in de zoveel tijd komt, bij mij althans, die 'waarom vraag' weer om de hoek. Meestal sluimert die een tijdje en verdwijnt dan weer vanzelf in de dagelijkse stroom van Things-to-Do. Eind vorig jaar was-ie er weer. Afwegingen, twijfel, pro's & cons, grote stappen, career change - alles passeerde de revue. Tegelijkertijd stuitte ik 2x op hetzelfde bericht: een uitnodiging om deel te nemen aan het Transformational Study Program van The Intelligent Optimist. "Dat is geen toeval", dacht ik nog bij mezelf - en voordat ik het wist was ik in gesprek met de programmadirecteur en na 1nachtje slapen was het besluit genomen - I took the leap of faith!
Vertrouwen was nodig omdat het programma voor iedereen onafhankelijk ingevuld wordt. Met deelnemers vanuit de hele wereld volg je online lezingen en kom je in gesprek met grote denkers, vrij denkers en anders denkers. Je ontmoet mensen die op allerlei verschillende manieren het verschil maken. Mijn boekenkast werd gevuld met boeken die ik uit mezelf nooit zou hebben gekozen en waar ik (nu al) niet meer zonder kan! De uitkomst van dit jaar is voor iedereen anders. Je pakt mee wat je nodig hebt voor jouw ontwikkeling. Je ontwikkelt je eigen skill-set. Voor mij betekent dit verdieping en verrijking van mijn kijk op marketing.
Mijn nieuwe favoriete boek, The Chrysalis Effect van Philip Slater over integrative culture versus control culture is voor mij één-op-één van toepassing op de co-marketingprogramma's die we vanuit Consider it Done initiëren bij de klanten. Het is complex maar toch logisch. Alles staat met elkaar in verband - en dat wordt elke dag duidelijker. Beste uitspraak: Beliefs are like glasses, if you don't change the prescription once in a while you are probably not seeing the world very clearly.
Integratie en samenhang, constante verandering, learning by doing, zelf-correctie, begrijp, leer, restart.
Gisteravond werd onze online class room ingevuld door Victor Saad over het maken en ontwikkelen van een visie. Deze sessie werd mijn 'epiphany-moment'. Klaar met dromen - we gaan aan de slag! Tips, tricks, post-its - Alles wat je je maar kon bedenken. Zelfs tot simpele dingen als: reserveer tijd in je agenda voor inspiratie...hallooooooo??? Waarom heb ik dit niet al jaren geleden gedaan...??? En in plaats van nadenken over de 100% juiste formulering van mijn visie op marketing heb ik ervoor gekozen om deze al doende uit de doeken te doen. Hier dus. En deze ook tegelijkertijd steeds zwaarder in mijn werk te laten meewegen.
Victor had nog één tip: capture the moment! En dat heb ik gedaan - here you go Victor (yes, i know, i should write in English.....) THX for the inspiration...I want you on my community list! (so you know).
Vertrouwen was nodig omdat het programma voor iedereen onafhankelijk ingevuld wordt. Met deelnemers vanuit de hele wereld volg je online lezingen en kom je in gesprek met grote denkers, vrij denkers en anders denkers. Je ontmoet mensen die op allerlei verschillende manieren het verschil maken. Mijn boekenkast werd gevuld met boeken die ik uit mezelf nooit zou hebben gekozen en waar ik (nu al) niet meer zonder kan! De uitkomst van dit jaar is voor iedereen anders. Je pakt mee wat je nodig hebt voor jouw ontwikkeling. Je ontwikkelt je eigen skill-set. Voor mij betekent dit verdieping en verrijking van mijn kijk op marketing.
Mijn nieuwe favoriete boek, The Chrysalis Effect van Philip Slater over integrative culture versus control culture is voor mij één-op-één van toepassing op de co-marketingprogramma's die we vanuit Consider it Done initiëren bij de klanten. Het is complex maar toch logisch. Alles staat met elkaar in verband - en dat wordt elke dag duidelijker. Beste uitspraak: Beliefs are like glasses, if you don't change the prescription once in a while you are probably not seeing the world very clearly.
Integratie en samenhang, constante verandering, learning by doing, zelf-correctie, begrijp, leer, restart.
Gisteravond werd onze online class room ingevuld door Victor Saad over het maken en ontwikkelen van een visie. Deze sessie werd mijn 'epiphany-moment'. Klaar met dromen - we gaan aan de slag! Tips, tricks, post-its - Alles wat je je maar kon bedenken. Zelfs tot simpele dingen als: reserveer tijd in je agenda voor inspiratie...hallooooooo??? Waarom heb ik dit niet al jaren geleden gedaan...??? En in plaats van nadenken over de 100% juiste formulering van mijn visie op marketing heb ik ervoor gekozen om deze al doende uit de doeken te doen. Hier dus. En deze ook tegelijkertijd steeds zwaarder in mijn werk te laten meewegen.
Victor had nog één tip: capture the moment! En dat heb ik gedaan - here you go Victor (yes, i know, i should write in English.....) THX for the inspiration...I want you on my community list! (so you know).